Kvinnlig Karriärist Kommenterar

Vänsterfeministdebatten är oftast en teater långt från verkligheten. Bloggen kommenterar riktiga händelser från näringsliv och politik. Vissa upplevda andra berättade.

Thursday, November 27, 2008

Mattan i chefens rum

En av mina kvinliga chefskollegor ville få en matta i sitt rum eftersom rummet är ganska kalt. Efter flytten för en god tid sedan har min kollega bett om förbättringar eftersom hennes rum på något sätt var satt på undantag.

Den kvinliga inredningsansvariga berättade att hon minsan inte hade tid att hålla på med sådant trams som mattor. Det fanns faktiskt fler som behövde hjälp med sina rum. Från min plats i konferensrummet försökte jag föreställa mig om denna utskällning hade kommit om det var en 50-årig man som suttit i chefsstolen istället för en 50-årig kvinna. Och svaret blir förståss nej.

Varför ska det vara så svårt att få bra service av kvinlig support-staff? Enda trösten i detta är att det tydligen är fler än jag som inte får det att fungera.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home