Kvinnlig Karriärist Kommenterar

Vänsterfeministdebatten är oftast en teater långt från verkligheten. Bloggen kommenterar riktiga händelser från näringsliv och politik. Vissa upplevda andra berättade.

Thursday, December 11, 2008

Ibland kör det ihop sig

Ibland är det komiskt att vara småbarnsmamma. Efter lunch igår var det uppenbart att hela eftermiddagens guldplanering skulle gå om intet. Det var min eftermiddag att hämta (ja, eftermiddag och eftermiddag jag hämtar ju aldrig före kvart i fem). Sedan skulle jag ta den korta promenaden hem för att ge barnen mat och sedan köra dem till badhuset där maken skulle möta och bada med lillkillen medan stortjejen går på simträning. Jag skulle få ha en härlig kväll med middag och konsert.

Men eftersom den här krisen vi lever i just nu stökar till det så gott som dagligen på mina marknader så hämtade jag barnen, körde dem till badhuset och tog tunnelbanan tillbaka till jobbet. Det tog exakt 75 minuter. Allt går. Och på tunnelbanan hann jag ju vända några mail på handdatorn. Perfekt. Till slut hann jag också med lite av konserten. Man får inte ge upp!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home