Kvinnlig Karriärist Kommenterar

Vänsterfeministdebatten är oftast en teater långt från verkligheten. Bloggen kommenterar riktiga händelser från näringsliv och politik. Vissa upplevda andra berättade.

Sunday, March 15, 2009

Balans i livet!

Till frukost idag fick jag vis SvD några råd från en 26-årig Accenture konsult om hur man får balans i livet. Det är jättesött. Jag känner igen mig till 100 procent. Veckor på hotell och någon sorts helgliv i sitt eget hem. Pojkevän på distans. Det var svårt att hinna få in alla tjejmiddagar, parmiddagar med alla spännande resor till fd kursare och kollegor världen över.

Så här 10 år senare inser jag vilka ocenaer av tid och flexibilitet jag faktiskt hade då. Det fanns ingen stress i att barn kunde bli sjuka eller att försenat plan fakstiskt innebar att jag inte hann till dagis innan stängning.

Balans i livet är viktigt i alla åldrar. Men svårt blir det faktiskt när det finns någon fler att bry sig om än sig själv och en lika upptagen respektive.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home